Balcıoğlu'ndan dev projeler; Kobi karma OSB ve atış alanında yeni bir şehir

KMTSO başkanı Şahin Balcıoğlu, Gazeteci Ali Erkan Kiraz ile Diriliş Haber Youtube kanalına konuk oldu. Kız kapanı mevkisinde Karma kobi OSB’de sona gelindiğini ve atış alanı mevkisinde yeni bir şehir kurmayı istediğini ifade eden Balcıoğlu, kalıcı projeler yapmak istediklerini vurguladı. Balcıoğlu şöyle konuştu:

Kahramanmaraş'ta yatırım yeri sorunu hep vardı ve yönetim kurulumuz ile belirlediğimiz iki önemli sorun diye masaya yatırdığımız sıkıntılardan biri bu konudur.

Şehrin alt tarafında eğer yer yapmak isterseniz tarım arazisi yasak. Şehrin üst tarafında bir yer bulup da yapmak isterseniz, orman arazisi yine yasak. Bununla ilgili çalışmalarımızı sürdürdük.

Birazdan söyleyeceğim ikinci önemli gördüğümüz sorunda bizim müşteriye ulaşıp çok iyi malları, çok güzel malları çok ucuza yapsak bile pazarlayamadığınız mal sizin malınız değil. Bir önemi yok. Dolayısıyla pazarlamamız lazım. Pazarlamamız için de hep söylediğimiz biz birbirimize sattıklarımızdan kar ediyoruz. Ama büyümemiz için ihracat yapmamız, dışarıdan bir kaynak sağlamamız lazım. Bizim müşteriye dokunmamız lazım. Yani uçak seferlerimiz..”

KOBİLER İÇİN KARMA KOBİ OSB GELİYOR

“Islah OSB’lerimiz kimliklerini aldı, hayata geçti, çalışmaya başladı. Artık haritalarını, haftalarını, düzenlerini kurarken bir taraftan da bunlar bittiği için yeni yer aradık. Kız kapanı mevkisinde müracaatımızı yaptık. Karma KOBİ OSB olarak adını koyduk. İlk taleplerimizi de topladık. Onları da dosyamıza yerleştirdik. Vali beye bilgisini verdik. Vali beyde sayın milletvekillerimize konuyu anlattı ve onların bilgisiyle de daha önce müracaat etmiştik. Bu proje yeni değil. Sayın Bakanın önündeymiş. Osb Genel Müdür Yardımcısı galiba ikinci adamı aradı beni. Sağolsun çok kibar, zarif bir beyefendiye de Bakan Bey'de de bununla bizzat ilgileniyor. Bu buradaki misafir etmemizden sonra herhalde seviyor. Maraşla çok ilgileniyor da… Şu şekilde müracaat etsinler diye bize bir öneride bulundu. Sonra o şekilde müracaat ettik. Bakan Bey'in onayını bekliyoruz. Ne zaman onaylarsa kız kapanlı OSB bölgesini açacağız.”

ATIŞ ALANINDA BİR ŞEHİR KURMAK İSTİYORUZ

“Karma kobi OSB. Adını da bunu koyduk ve böyle gönderdik. Ama bazı arkadaşlarımız için orası uzak olabilir. Biz araştırmamızdan vazgeçmedik ama asıl bizim istediğimiz yer atış alanı diye bildiğimiz bölge… Başkanımızdan sözlü olarak oluru alındı ama devletin işi bizim gibi çok hızlı yürümüyor. Onay alırsak orada bir şehir kurmak istiyoruz. Bunu hep beraber kurmak istiyoruz. Orada tekstilciler orada, metalciler orada, keresteciler orada, inşaatçılar orada, tuğlacılar orada, briketçiler orada, okul orada çarşı orada cami olmak üzere her şeyi orada.

Daha sonra bizim için belki geç olabilir ama kafamızdaki şeyi planlamak istiyoruz. Oradan başlayıp bizim Kavlaklı OSB'ye kadar havaalanına küçük sanayi, üniversiteye de uğramak üzere EXPO alanına dahil belirtilen yolu yapmak. Gönlümüz karşılıklı iki trenin, iki lokomotifin sürekli hiç durmadan gidip gelmesini sağlamak.

Ulaşımda sıkıntısız çözülecek.

Böylece hem trafiği rahatlatmak, hem belki daha ucuz olacağını düşünüyoruz. Yatırımı pahalı ama böyle bir düşünce. Ama bunu yaparken bana göre, benim aklıma göre, benim düşünceme göre değil, tüm ortakları çağırıp bütün kurumları, STK'ları, başkanları, müdürleri, amirleri çağırıp hepsiyle oturup hepsiyle konuşup bir ortak yolla çıkmak istiyoruz. Bir kere planlamak istiyoruz ve en az 20 yıl, 30 yıl orada plan değişikliği olsun istemiyoruz.”

17 Kas 2022 - 12:02 - Ekonomi

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yerel Piyasa Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yerel Piyasa hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Yerel Piyasa editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yerel Piyasa değil haberi geçen ajanstır.

İstanbul Markaları

Yerel Piyasa, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (542) 453 4646
Reklam bilgi

Anket 5500 TL'lik asgari ücret çalışanlar için yeterli olacak mı?