Pandemi sürecinde yardımlarımızdan 600 binden fazla ihtiyaç sahibi faydalandı

K.Maraş İHH olarak Türkiye’nin ve dünyanın koronavirüs sebebiyle zor zamanlardan geçtiği, bir çok kişinin işsiz kaldığı yahut gelirlerinde azalma olduğu Mart- Haziran arası salgının başladığı ilk günden itibaren il ve ilçelerimizde 2500’e yakın ihtiyaç sahibi ailemize Ramazan kolisi, Ramazan çocuk paketi, gıda çeki ve et payı hediye ettik. Ayrıca 200’ün üzerinde ihtiyaç sahibi ailemizin evine sıcak iftar kumanyası götürdük.

Büyütmek için resme tıklayın

Suriye’deki ihtiyaç sahiplerini de unutmadık, onlara da 2 tır gıda malzemesi gönderdik. Nijer’de açlıkla mücadele eden kardeşlerimize de 400 adet Ramazan kolisi hediye ettik. Yine İdlib’de 122 evsiz mülteci için briket ev inşa ettirdik. Yardımlarımızdan yaklaşık 25 bin ihtiyaç sahibi istifade etti.

Ramazan Bayramında yetim çocuklarımızı da unutmadık. İl ve ilçe merkezlerimizde 1000'e yakın yetim çocuğumuza bayramlıklarını hediye ettik.

İHH İnsani Yardım Vakfı olarak dAvatandaşlarımıza destek olmak için Şimdi Dayanışma Vakti Kampanyasını başlattık. Kampanyamıza 161.488 kişi başvurdu, 154.452 ailemize yardım ulaştırdık. Bu ailelerimize toplam 7.148.106 TL nakdi yardım,150 bin adet gıda kumanyası, 14 bin adet hijyen paketi ulaştırdık. Yardımlarımızdan toplam 617.808 kişi faydalandı.

DÜNYADA 140 MİLYON YETİM ÇOCUK VAR, İHH OLARAK 25 YILDIR DEVAM EDEN YETİM SPONSORLUK SİSTEMİYLE 2020 YILINDA DESTEKLEDİĞİMİZ YETİM ÇOCUK SAYISI 100 BİNİ AŞTI.

1992 yılından bu yana yetimlere yönelik çalışmalar yapıyoruz. 52 ülkede çalışmalar yapıyoruz. Yetim Sponsorluk desteği ile 2020 yılında 100 binden fazla yetim çocuğumuza destek veriyoruz. 100 bininci yetimimiz Hatice ve ablası Ellada, kardeş ülke Azerbaycan’ın Zakatala  kentinde yaşıyor. 11 yaşındaki Hatice  ve ablası Ellada’nın  babaları Azerbaycan Karabağ’da  harp vazifesini yaparken çığ düşmesi sonucu ağır yaralanarak 2020 yılında hayatını kaybeden bir babanın çocukları. İHH olarak 13 ülkede 38 yetimhane, 1 rehabilitasyon ve 1 yetim eğitim merkezimiz var ve 52 ülkede 100 bin 148 yetim çocuğumuza düzenli destek veriyoruz .

KAHRAMANMARAŞ’TA DA 500’DEN FAZLA YETİM ÇOCUĞUMUZA DÜZENLİ DESTEK VERİYORUZ. BİZİM BİR SLOGANIMIZ VAR: YETİM GÜLERSE, DÜNYA GÜLER

Kahramanmaraş’ta ise 500’den fazla yetim çocuğumuza düzenli destek vermeye çalışıyoruz. 2007 yılında Maraş merkezinde yetim çocuklarımız için başlattığımız bu kampanyadan bugüne kadar 2000’e yakın çocuğumuz yararlandı. Şimdi şöyle bir geçmişe bakınca görüyoruz ki, desteklediğimiz çocukların bir kısmı evlendi, bir kısmı üniversitede okuyor, bir kısmı üniversiteyi bitirdi iş sahibi oldu. En güzeli de meslek sahibi olup kendileri gibi yetim olan başka çocuklara sponsor olan çocuklarımız var elhamdülillah. Bir kısmı ise henüz ilkokul, ortaokul ve lise öğrencisi. 1 yaşından 20 yaşına kadar birçok çocuğumuza ayni, nakdi, sosyal, psikolojik destek vermeye çalışıyoruz. Bunu nasıl yapıyoruz? 2008 yılından bu yana 20’den fazla gönüllü ailemizle her ayın son pazar günü dernek binamızda toplanıyor, Yetimleri Sevindirme Toplantıları düzenliyoruz. Bu toplantılarda yetim çocuklarımız için neler yapabileceğimizi planlıyor, ailelerimizin durumlarını istişare ediyor, ardından da gönüllülerimizle yetim ailelerimizin evlerini ziyaret ediyoruz. Yıl içinde birçok etkinliğimiz oluyor. Piknikler, oyunlar, yemek programları, lunapark gezileri, şehir dışı geziler, iftarlar, bayram ziyaretleri, bayramlık hediyeleri, canlı kurban hediyeleri, kışın odun, kömür yardımları, ev tamiratları, kışlık giyim yardımları, ramazan kumanyaları, yaz kursları, Kur’an Kursları, okul derslerine yardımcı eğitimler, kırtasiye yardımları gibi kendi çocuklarımız için ne yapıyorsak, bu çocuklar için de elimizden geldiğince ihtiyaç duydukları maddi manevi her şeyi sağlamaya çalışıyoruz. Ama hepsinden önemlisi bir yetimin başını okşamaktır. Bir yetimin başını okşamak, aslında o çocukla yakın ve derin bir bağ kurmak anlamına geliyor. Bu insanı gerçekten iyileştiren bir şey. Aslında kendimize büyük bir iyilik yapıyoruz. Bizim bir sloganımız var: “Yetim Gülerse, Dünya Güler”

YETİM DAYANIŞMA GÜNLERİ 10 YAŞINDA

İHH İnsani Yardım Vakfı olarak her yıl Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık döneminde Yetim Dayanışma Günleri ilan ediyoruz. Bu yıl 10’uncusunu düzenlediğimiz Yetim Dayanışma Günleri kapsamında Türkiye dahil 25 ülke ve bölgede hayata geçirilecek 236 projeden yaklaşık 92 bin yetim çocuğumuz yararlanacak.

Bu günlerde Türkiye’den yola çıkan gönüllü ekipler dünyanın dört bir yanındaki yetimleri ziyaret ediyor, yardımlar yapıyor, yetimhaneler açıyor, çalışmaları yerinde denetliyor, yetimleri sevindirip ihtiyaçlarını karşılıyor. Her yıl tekrarlanan bu iyilik seferberliğine Yetim Dayanışma Günleri diyoruz. Yetim Dayanışma Günleri, yıl içerisinde yetimler için düzenlediğimiz en önemli faaliyetlerimizden biri. 2019 yılında 9’uncusu düzenlenen Yetim Dayanışma Günleri’nde 27 ülkede ve Türkiye’de 49 şehirde 346 proje gerçekleştirdik. Bu projelerden yetimler ve aileleri olmak üzere 58 binden fazla kişi faydalandı.

Gerçekleştirilen projeler arasında;

·         Yetim ailelerine ev eşyası alımı

·         Yetimhanelerin tadilat masraflarının karşılanması

·         Yetimlerin kendi işlerini yapabilmeleri için dikiş makinesi alımı

·         Sağlık taramalarının yapılması

·         Maddi durumu iyi olmayan yetimlerin evlendirilmesi

·         Kırtasiye ve kitap ihtiyaçlarının giderilmesi

·         Piknik, uçurtma şenlikleri gibi eğlence programları düzenlenmesi gibi yüzlerce faaliyet var.

SURİYE’DE 20.000’E YAKIN BRİKET EV İNŞAA ETTİK

Suriye’deki savaş, büyük bir insani krize sebep oldu. Kimyasal silahlar ve bombalar hiç çekinmeden kullanıldı. Kadim şehirler yerle bir edildi; 500 binden fazla insan hayatını kaybetti. 5 milyondan fazla insan başka ülkelere sığındı. Halen 13.5 milyon kişi insani yardıma ihtiyaç duyuyor. 2 milyon 800 bin kişi savaştan dolayı engelli olarak yaşıyor.

Savaşın halen devam ettiği bölgede yeni kurulacak yerleşim bölgeleri için briket evler yapıyoruz. 24 metrekare alan üzerine briketlerle 1+1 olarak evler inşa ediyoruz. Bu evler çadırlardan daha ucuz. Bir evin bedeli 3000 TL, basit bir çadır fiyatının yarısından daha az bir bedel bu. Çadırlarda yağmur, çamur, soğuk içinde yaşayan insanlar, bu evler sayesinde kapılarını kilitleyerek daha güvenli bir şekilde uyuyabiliyorlar. Bu bölgeleri ziyaret ederken, briket ev hediye ettiğimiz ailelerden birinde, Yağmurdan, çamurdan ve soğuktan kurtuldular. 2019 yılında başlattığımız çalışma ile 20.000’e yakın briket ev inşa ettik. Başlattığımız bu proje örnek oldu ve bizim dışımızda da Afad, Kızılay ve diğer STK’lar da briket evler inşa etti. Allah bu şekilde çalışan ve hayırda yarışan sivil toplum kuruluşlarımızdan razı olsun sayılarını artırsın inşallah.

BRİKET EV DEMEK, SIRTINI DUVARA YASLAMA KONFORU DEMEK

Güvenliği ve mahremiyeti olmayan, ısınmayan, yağmur ve çamur içindeki çadırlardan sonra briket evlerde yaşamaya başlayan insanlar, büyük bir konfor içinde yaşadıklarını söylüyorlar. Özellikle 10 yıl sonra sırtımızı yaslayacağımız bir duvar olması çok büyük bir lüks bizim için diyorlar. Bu bizim dahi aklımıza gelmeyen bir konfordu açıkçası. Bu yaşananlara bakarak, ne büyük nimetler içinde yaşadığımızı daha iyi anlıyoruz. Meğer sırtımızı dayayacağımız bir duvardan mahrum olmak bile büyük bir mahumiyetmiş.

KAHRAMANMARAŞ İHH OLARAK 2020 YILINDA SURİYE’DE 122 BRİKET EV YAPTIRDIK, 9 TIR YARDIM GÖNDERDİK

Kahramanmaraş İHH olarak 2020 yılında Suriye’de yaşanan bu insani krize kayıtsız kalmadık. 9 tır gıda, un, battaniye ve ayakkabı yardımı gönderdik. Ayrıca 122 adet briket ev inşa ettirdik. Bu evlere destek veren okullarımız oldu. 15 Temmuz Şehitler İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri 17 adet, Kahramanmaraş Fen Lisesi öğrencileri 3 adet briket ev hediye etti mazlum kardeşlerimize. Bunun dışında Elbistan ilçemiz 40 adet ev bağışlarken, Kahramanmaraş Müteahhitleri Birliği 40 adet eve sponsor oldu. Hepsinden Allah razı olsun.

DOĞU TÜRKİSTAN YÜRÜYÜŞÜMÜZ VE AZERBAYCAN KONVOYUMUZ SES GETİRDİ

Namaz kılmanın, oruç tutmanın, özgürce seyahat etmenin, dinî eğitim almanın kısıtlandığı Doğu Türkistan topraklarında asimilasyon ve baskı politikaları aralıksız bütün şiddetiyle devam ediyor. Doğu Türkistanlı kardeşlerimiz yıllardır devam eden Çin işgali altında hayatlarından endişe ederek, en temel ihtiyaçlarından yoksun bir şekilde hayatta kalmaya çalışıyorlar. İHH İnsani Yardım Vakfı olarak Çin asimilasyonuna ve işkencelerine maruz kalan Doğu Türkistanlı kardeşlerimiz için, tüm Türkiye tek ses, tek yürek olduk. Birçok STK’nın desteğiyle İstanbul’da Fatih Camii’nden Beyazıt Meydanı’na meşalelerle Sessiz Çığlık yürüyüşü gerçekleştirdik. Ayrıca diğer illerde de Cuma namazının ardından meydanlarda basın açıklamaları yapıldı. Şehrimizde de bir çok STK’nın katılımıyla Trabzon caddesinde büyük bir yürüyüş ve basın açıklaması yaptık.

“DOĞU TÜRKİSTAN TOPLAMA KAMPLARI: ADIM ADIM SOYKIRIM” RAPORUNU HAZIRLADIK

Son yıllarda özellikle toplama kampları ve buralardaki insanlık dışı muamele saklanamayacak boyutlara ulaştı. Yüzbinlerce Uygur Türkünün mağdur edildiği toplama kampları her geçen gün derinleşen bir yara halini aldı. İşte bu kampların sayısı, nerede kuruldukları ve içeride neler yaşandığı konusunda Türkçede en kapsamlı insan hakları raporu İHH Mütevelli Heyeti Üyesi Murat Yılmaz tarafından hazırlandı. “Doğu Türkistan Toplama Kampları: Adım Adım Soykırım” adlı rapor, İHH İnsani Yardım Vakfı Genel Merkezinde yapılan basın açıklaması ile kamuoyu ile paylaşıldı. Çin’in zulmü söz konusu olduğunda birileri hemen devreye gidiyor ve Amerikan emperyalizminden bahsediyor. Dün bunu Hitler’in Almanya’sı yapıyordu bugün Çin yapıyor. Burada açık bir şekilde insanlara zulmediliyor. Asimilasyon insanlık suçudur. Buna karşı maalesef devletler, lal olmuş durumda ekonomik nedenlerden ötürü. Vicdan sahiplerinin daha fazla rol alması gerekiyor. Burada ortaya konan tepki bir nebze de olsa devletleri harekete geçirebilir. Bizlere düşen bu tepkileri çoğaltmak ve Doğu Türkistanlı mazlumlara sahip çıkarak Çin zulmünü ortaya çıkarmaktır. Allah, Doğu Türkistanlı kardeşlerimizin yardımcısı olsun

“GARDAŞLIK ZAMANI” KONVOYU

İHH olarak sadece insani yardım çalışması yapmıyoruz aynı zamanda insan hakları ihlalleri ve zulümler karşısında da ses getirecek büyük eylemler yapıyoruz. Doğu Türkistanlı kardeşlerimiz için gece yürüyüşleri ve basın açıklamaları yaptığımız gibi kardeş ülke Azerbaycan’ın haklı davasında yanlarında olduklarını göstermek amacıyla “Gardaşlık Zamanı” sloganıyla tüm Türkiye de pandemi sebebiyle büyük araç konvoyları düzenledik. Konvoyumuz geçekten büyük ses getirdi, Ayrıca Azerbaycan’a insani yardım malzemeleri göndererek, ihtiyaç sahiplerine dağıttık.

İHH 33 ilden 459 gönüllü ve 2 arama kurtarma köpeği ile Elazığ ve İzmir depreminde arama kurtarma çalışmalarına destek verdi

Türkiye’de birçok kurum İzmir’de deprem sonrası halkın yaralarını sarmak için bölgeye insani yardım ulaştırdı. İHH, ilk etapta bölgeye 1 mobil aşevi gönderip toplam 7 bin 60 kişilik sıcak yemeği İzmir halkına ulaştırdı. Ayrıca depremden etkilenen aileler için 21 bin 260 muhtelif gıda dağıttı.

Deprem sonrası yıkılan binalarda oluşan insan yoğunluklarında Kovid-19 salgının  yayılmasını önlemek amacıyla İHH sağlık ekipleri, 32 bin 540 muhtelif hijyen paketini halka ulaştırdı. Ayrıca ihtiyaç duyan ailelere battaniye ve kıyafet yardımı yapıldı.

Elazığ ve Malatya’da 6,8 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Depremin ardından tüm Türkiye’nin kalbi depremzedeler için attı. Haberi alır almaz İHH İnsani Yardım Vakfı Arama Kurtarma ekipleri harekete geçti. İHH Genel merkezinde kurulan Afet Yönetim Masası’nda son durum değerlendirildi. İlk etapta 244 kişi bölgeye gönderildi. Daha sonra ise yeni takviyelerle birlikte bu sayı 314’e yükseltildi. Arama kurtarma personel ve gönüllülerinden oluşan İHH ekibi; İstanbul, Bursa ve 31 ilden yola çıktı. Genç İHH ayrıca 125 kişilik ekibiyle çalışmalara destek vermek üzere deprem bölgelerine ulaştı.

20 YILDA, 37 ÜLKEDE, 8.369 SU KUYUSU AÇTIK

Dünya nüfusunun onda biri, yani yaklaşık 700 milyon insan temiz suya ulaşamıyor. 2 milyar insanın içtiği su ise sağlıklı ve temiz değil. Kirli sular sebebiyle her gün yaklaşık 1000 çocuk ölüyor. İşte bu sebeple İHH olarak 18 yılda 36 ülkede 7782 su kuyusu açtırdık. Kahramanmaraş İHH olarak da şu ana kadar Afrika’da 50’den fazla su kuyusu açtırdık. Bu kuyuların bir kısmını da okullarımızdaki yardımsever öğrencilerimiz açtırdı. Bazı kuyularımıza Necip Fazıl Kısakürek, Mıllış Nuri, Erdem Beyazıt, Rıdvan Hoca gibi Maraş’a mal olmuş isimleri verdik. Bir su kuyusundan yaklaşık 1000-2000 kişi faydalanıyor. Afrika’da suya ulaşım gerçekten çok zor. Bir çok insan tehlikeli doğa şartlarında kilometrelerce yürüdükten sonra yerlerde yağmurlardan sonra biriken su birikintilerinden topladığı sularla, temizlik ve içme suyu ihtiyacını karşılıyor. O yüzden bir kuyu yaklaşık 2000 kişinin temiz ve sağlıklı suya kavuşması demek. Bir su kuyusu bedeli 3500 EURO. Bu kuyuların 10 yıl boyunca bakımları yapılıyor. Kuyu açtıran bağışçıya Google Earth üzerinden konum bilgisini, kuyunun fotoğraflarını ve video çekimlerini ulaştırıyoruz. Ayrıca masrafını karşılamak şartıyla dilerse bağışçımızı kuyu açılışına da götürebiliriz.

120 BİN KATARAKT HASTANIN GÖZLERİ AÇILDI

Katarakt çalışması da çok çok önemli bir çalışma. İHH olarak bugüne kadar 120 bin katarakt hastasının aydınlığa kavuşmasına vesile olduk çok şükür. “Siz Görürseniz Onlar da Görecek” sloganıyla 2007 yılında Afrika’da başlatılan bir çalışma oldu katarakt projesi. Afrika bundan 50 yıl önce %3 Hristiyan nüfusa sahipken, bu oran şimdi %50’lere çıkmış. Peki bunun sebebi nedir? Bizler, Müslümanlar olarak çok geç kaldık buralara ulaşmakta. Misyoner gruplar Afrika’ya bizden 50 yıl önce girdiler. Sırf katarakt ameliyatları yaparak birçok insanın dinini değiştirmesine yol açtılar. Zira kıtada fakirlik, yokluk ve yoksulluk had safhada. İnsanlar ameliyat olmadığı takdirde kör olma tehlikesiyle karşı karşıya. Bunu engellemenin tek yolu, Müslümanlar olarak hep birlikte kardeşlerimize sahip çıkmamız. İşte bu sebeple Nijer’de bir göz hastanesi kurdu İHH.  Bir katarakt ameliyatı bedeli 500 TL. Yani 500 TL gibi cüzi bir meblağ ile bir insanın aydınlığa kavuşmasına vesile olabiliriz.

ROTAMIZ İYİLİK, YÜKÜMÜZ İNSANLIK

İHH Suriye’deki çalışmalarını 10 koordinasyon merkeziyle sürdürüyor. İHH'nın, kurduğu 6 konteyner kent ve 27 çadır kentte 150 binden fazla insan yaşıyor. 61 fırın, 30 mutfak ile mültecilere yemek hizmeti veriliyor. İHH, 2012 ile 2018 yılları arasında Suriyeli mültecilere toplam 360.605.013 Dolar tutarında yardım ulaştırdı. Bu gerçekten büyük bir yardım, öncelikle bağışçılarımıza teşekkür ediyoruz. Kahramanmaraş İHH olarak da hem bölgeye gıda, giyim, hijyen malzemesi gibi çeşitli yardımlar gönderiyoruz, hem de şehrimizde yaşayan 120.000 mülteciye ev sahipliği yapmaya çalışıyoruz. Şu ana kadar Kahramanmaraş İHH olarak Suriye’ye 70’e yakın yardım tırı gönderdik.

Önümüz kış, çoğunluğu briket evlere yerleştirilen bu aileler için bu yıl da ROTAMIZ İYİLİK, YÜKÜMÜZ İNSANLIK adı altında büyük bir yardım kampanyası başlattık. Bu aileler için hazırlamış olduğumuz hijyen paketi, gıda paketleri, ekmeklik un, atkı, bere, bot ve mont gibi yardımların yanı sıra yakacak yardımlarımız da olacak. Suriye’de uzun yıllardır devam eden savaş sebebiyle yüz binlerce insan yardıma muhtaç halde hayatına devam ediyor. Kışın gelmesiyle kamplarda yaşam daha zor hale gelecek. Çadırların ısınması, çocukların kışlık kıyafetleriyle oyunlar oynaması için yola çıkacağız.

Koronavirüsün bütün dünyada arttığı bu zor günlerde, Suriye’de kış mevsimi artık daha tehlikeli. Bu zor günlerde 81 ilden bağışçılarımızın katkılarıyla ihtiyaç sahiplerine destek olacağız inşallah. “Rotamız İyilik, Yükümüz İnsanlık” diyerek yola çıkıyoruz; kıyafet, battaniye, bot ve yakacak gibi temel yaşam malzemelerini ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaya çalışacağız. Bağışçılarımızı kampanyamıza destek vermeye davet ediyoruz.

KAHRAMANMARAŞ İHH OLARAK YENİ DERNEK OFİSİMİZE BAĞIŞÇILARIMIZI BEKLİYORUZ

Kahramanmaraş İHH olarak 2017 Aralık ayından beri Kahramanmaraş'ta faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Eski SGK binası arkasında yer alan Şehit Mücahit Şimşek sokaktaki dernek binamıza ek olarak aynı binanın hemen giriş katında yeni bir tanıtım ve bağışçı irtibat bürosu da açtık.  Bağışçılarımız giriş kattaki dernek ofisimize daha kolay bir şekilde ulaşarak, faaliyetlerimiz ve kampanyalarımız hakkında daha fazla bilgi alabilir, nakdi ve ayni bağışta bulunabilir, ayrıca bu kampanyalar kapsamında gönüllüler tarafından derneğimize bağışlanan el emeği ve yöresel ürünlerden satın alarak bu iyiliğe ortak olabilirler.

DÜNYADA 135 ÜLKEDE, TÜRKİYEDE 81 İL VE YÜZLERCE İLÇEDE İYİLİK İÇİN ÇALIŞIYORUZ

Ülkemizde 81 il ve yüzlerce ilçede, dünyada 135 ülkede mazlumların hizmetindeyiz. Bu yıl İHH için yoğun bir yıl oldu. Ülkemizdeki Elazığ-Malatya depreminde 540 Arama Kurtarma – İnsanî Yardım gönüllüsüyle insanları enkazlardan kurtardık, çadırlar kurduk, soba, kıyafet, gıda, battaniye, sıcak yemek dağıttık. Ardından salgın münasebetiyle, sokağa çıkma yasağı günleri dâhil sürekli ihtiyaç sahiplerine gıda ve ihtiyaç malzemeleri ulaştırdık; 150 bin maske, 8 milyonu aşkın nakit desteği sağladık. Ramazanda ülkemizde ve İslam dünyasının 8 kritik bölgesinde 200 bini aşkın gıda ve ihtiyaç kolisi dağıttık; 107 bin yoksul-yetim çocuğa bayramlık hediye ettik.

İHH olarak yaptığımız hiçbir faaliyeti, sadece o faaliyetten ibaret görmüyoruz. Meselâ yalnızca kurban kesip dönmüyoruz, yalnızca gıda dağıtıp gelmiyoruz. Evvelâ o bölgede bir felâket, afet, zulüm, işgal, işkence, insan hakları ihlali varsa ona dair bütün bilgileri, belgeleri topluyor ve onu en gür biçimde bütün dünyaya duyurmak için raporlar hazırlıyor, basın açıklaamaları ve kitlesel eylemler yapıyoruz. Ayrıca o bölgede ve ülkede başka nelere ihtiyaç olduğunu araştırıyor, o ihtiyaçları karşılamak ve sorunları çözmek için çözüm bulmaya çalışıyoruz. Böylece bağışçıların yardımları, birçok başka yardıma öncü vesile olmuş oluyor.

09 Ara 2020 - 09:34 - Gündem

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yerel Piyasa Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yerel Piyasa hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yerel Piyasa editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yerel Piyasa değil haberi geçen ajanstır.

İstanbul Markaları

Yerel Piyasa, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.